Conversie data
Door het meten van de juiste KPI’s het rendement van campagnes verhogen
Bezoekersstromen
Patronen herkennen in bezoekersstromen.
Privacy
Waarborgen van de juiste eisen omtrent privacy en veiligheid.
Wat is webanalytics?
Webanalytics staat voor het instellen en doormeten van de prestaties van een website en het identificeren van optimalisatiekansen in elke fase van de customer journey. Samen met afdelingen zoals marketing en sales wordt de voortgang tot de bedrijfsdoelen gemeten en het succes van de campagnes bepaald.
Resultaten meten
Door de analytictools op de juiste manier in te stellen kan er kwantitatieve en kwalitatieve websitedata worden gegenereerd (KPI’s). Door deze data te analyseren en juist te interpreteren kan het worden vertaald naar naar unieke inzichten en kansen.
Bruikbare informatie
Juiste interpretaties van analyses op de website kunnen bruikbare informatie voor de onderneming op leveren. Ondoorzichtige data wordt vertaald naar een duidelijk overzicht van cijfers en statistieken zodat er data gedreven gestuurd kan worden.
Webanalytics voor uw website op orde?
Web analytics kunnen brede data inzichten verschaffen over website bezoekers zoals: bezoekersgegevens, -gedrag, –locaties etc. Door te weten wie de bezoekers zijn en waar ze naar opzoek zijn kan de boodschap beter worden afgestemd op de elke fase van de klantreis. De data kan worden gebruikt om patronen te herkennen in trends, en op basis hiervan weloverwogen besluiten te vormen over hoe de website geoptimaliseerd kan worden.
Data- & webanalytic ondersteuning voor:
- Google Analytics 4 (Event based tracking)
- Data analyse
- Privacy (cookies)
- Doelgroep analyses
- Bezoekersstromen
- Conversiedata
- First party data