Bepalen van doelstellingen
Stem de strategie afstemmen op de doelstellingen.
Bepalen van de doelgroep
Wie zijn ze en hoe bereik je die?
Formuleren van een plan van aanpak
Wat zijn de kosten en wat gaat het opleveren?
Waarom een digitale marketing strategie?
Een digitale marketingstrategie is een plan voor hoe een bedrijf zijn online aanwezigheid en interactie met zijn publiek zal ontwikkelen en verbeteren. Het omvat doelstellingen, doelgroepen, budgetten en tactieken voor het bereiken van die doelstellingen.
Een goed begin is het halve werk
Het verhogen van de websiteverkeer, het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie, het genereren van meer leads of het verhogen van de verkoop. Zodra de doelstellingen zijn vastgesteld, kan de juiste tactiek worden gekozen om die doelstellingen te bereiken.
Op maat voor elk budget
De in te zetten kanalen worden bepaald afhankelijk van de doelgroep, doelstellingen en budget.
Het succes bepalen door een digitale marketing strategie
De doelgroep en het gedrag op digitale kanalen te begrijpen door middel van marktonderzoek, analyse van websitegegevens en social media-monitoring. Bij houden van de resultaten van digitale marketinginspanningen en het continu verbeteren van uw strategie om het succes van de digitale marketingcampagnes te bepalen.